CHP Muğla Milletvekili Özcan, ‘’Eğitimi Siyasal Kadrolaşmanın Aracı Yapmanıza Sessiz Kalmayacağız”

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Muğla Milletvekili Gizem Özcan, 8 Nisan 2025 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan öğretmen ve yönetici atamalarını Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşıdı. Yazılı soru önergesiyle “Proje Okul” uygulamasını eleştiren Özcan, köklü eğitim kurumlarının siyasi referanslar temelinde yönetildiğini, atamalarda liyakat ve kamu yararının gözetilmediğini vurguladı.
“Keyfi ve Denetimsiz Atamalar Yapılıyor”
2014 yılından bu yana yürürlükte olan Proje Okul uygulamasının özellikle son yıllarda bilimsel ve nesnel kriterlerden uzaklaştığını ifade eden Özcan, 8 Nisan’da yapılan toplu atamaların yalnızca bakan onayı ile gerçekleştiğine dikkat çekti. Atamalara ilişkin kamuoyuna hiçbir liyakat açıklaması yapılmadığını söyleyen Özcan, “Kamusal eğitimin temel ilkeleri hiçe sayılmakta, kurumların özerkliği sistematik olarak zayıflatılmaktadır” dedi.
“Deneyimli Öğretmenler Norm Fazlası İlan Edildi”
Özcan, Muğla’da uzun yıllardır görev yapan, öğrenci merkezli eğitimi savunan birçok deneyimli öğretmenin bir gecede norm fazlası ilan edilerek il emrine gönderildiğini belirtti. Yerlerine hangi kriterlerle seçildiği açıklanmayan atamalar yapıldığını aktaran Özcan, bu durumun hem öğretmenleri hem de öğrencileri olumsuz etkilediğini vurguladı.
Siyasi Referans ve Ailevi Bağlantılar Vurgusu
Önergesinde çarpıcı bir örneğe de yer veren Özcan, bir ilçe Milli Eğitim Müdürü’nün eşinin aynı ilçedeki bir proje okula atanmasının dikkat çekici olduğunu belirtti. Bu gibi atamaların kurumsal etikle bağdaşmadığını ifade eden Özcan, “Eğitim kurumları şahsi çıkar ve siyasi sadakat ilişkileriyle değil, objektif kriterlerle yönetilmelidir” diye konuştu.
7 Maddelik Soru Önergesiyle Şeffaflık Talebi
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesinde Özcan, atamaların hangi bilimsel ya da pedagojik kriterlere göre yapıldığını, Muğla’daki proje okul sayısını ve bu okullarda yapılan öğretmen değişikliklerini sordu. Ayrıca, norm fazlası ilan edilen öğretmenlerin mesleki geçmişi ve sendikal durumlarının da açıklanmasını talep etti.
“Mücadelemiz Sürecek”
Eğitimde adaletin ve kamusal yararın önemine dikkat çeken Özcan, “Kamusal eğitimin niteliği, sadece müfredatla değil, bu eğitimi veren kadroların liyakatiyle doğrudan ilgilidir. Eğitimi siyasal kadrolaşmanın aracı haline getiren anlayışa karşı sessiz kalmayacağız. Türkiye’de çocuklarımızın nitelikli, adil ve laik bir eğitim alabilmesi için mücadelemiz sürecektir” diyerek sözlerini tamamladı.
Muhabir: BERİL BAŞ